Seniorer

Seniorgolf i Grimstad golfklubb

Seniorgolf er et tilbud for klubbens medlemmer over 50 år.

Seniorutvalget viderefører i 2024 det populære opplegget fra 2023. Trening og turnering vil dermed fortsette som vanlig på mandagene.

Målsettingen er å skape trivsel og fellesskap blant klubbens eldre medlemmer. Det sosiale står fremst. Men vi ser ikke bort fra at vi også kan bli bedre golfere.

Det blir turneringspill hver mandag i mai og juni. Alle turneringsdatoer står i terminlisten. Turneringsform er par-Texas Scramble, 9 hull.

Vi møtes på driving rangen kl. 09.30. Her blir det oppvarming og/eller trening, samtidig som lagene blir satt opp. Vi oppfordrer til å melde seg opp på vanlig måte, digitalt via nettsiden eller direkte i GolfBox, slik man gjør på andre turneringer. Dette gjør det enklere å sette opp hvem som skal spille sammen. Turneringsleder bestemmer lagsammensetningen.

Grunnprinsipper for turneringen
Turneringsleder setter opp lag slik at det blir noenlunde likt handicap. Kvinne og mann på lag, hvis mulig. Hvert par noterer resultatet på ett scorecort som leveres etter spilt runde. Det vil ikke bli justering av score for individuelt handicap. I par-Texas Scramble-turnering spiller begge ut hver sin ball. Så bestemmer man seg for hvilken ball man skal spille videre på. Dette skjer helt til ballen er i hullet, før scoren noteres på scorekortet.
Hver spiller må ha minst 3 tellende utslag.
Utslagssted er 42. Turneringsleder bestemmer om det 42 ut eller inn.
På klippet område er det ballplassering med ett scorecort.
I rough og vannhinder skal ballen plasseres der den ballen man spiller videre på lå.

Prisen for å delta er kr.150 for vårsesongen og kr. 150 for høstsesongen. Betales i proshopen.

Premiering
De fire beste rundene vår/høst er tellende. Etter siste turneringsrunde blir det premieutdeling med litt bevertning. Premiering blir med gavekort til bruk i proshop.

Seniorutvalget ønsker alle en god golfsesong!

Ta kontakt med utvalgsleder Arne oslen sundby for mer informasjon.
E-post: arolsund@online.no