Turneringer

Grimstad Champions Cup

Grimstad Champions Cup består av seks 18-hullsturneringer og er en sammenlagt Order of Merit (OoM) bestående av følgende turneringer:

1.Grimstad Champions Cup Mulligan 6
2. slag/stblfturnering
3. Par Scramble-turnering
4. Grimstad Open
5. Klubbmesterskapet
6. Grimstad Champions Cup - the Cut (oktober)

Etter seks spilte turneringer, vil 1/3 av spillerne gå videre til Grimstad Champions Cup – the Final (i oktober).

I finalen vil det bli tildelt ekstra mottatte slag ut ifra plasseringen på Order of Merit: 1: + 5 slag 2, 3, 4: +3 slag 5, 6, 7: +2 slag 8, 9, 10: +1 slag. Alle klubbens medlemmer kan delta, men det er en handicapgrense på max 36,0. Hvis noen med høyere handicap ønsker å delta, spiller de med hcp 36,0. Deltakerne har fullt spillehandicap, og det konkurreres kun i en klasse (nettoklasse).

Det er ikke obligatorisk å spille alle turneringene. Det er spillerens totale poengsum etter de seks innledende rundene som avgjør videre deltakelse. Poengsystemet er likt det de bruker på PGA-Touren. Vinneren av en 18-hullsturnering får 500 poeng, andreplass får 350 poeng, tredjeplass 250 poeng osv.

De som ønsker å delta i Champions Cup (OoM) melder seg på ved å betale cupavgiften i proshopen.  Cup-avgiften er kr. 300. Cupavgiften må betales FØR man spiller sin første turnering. Deltagerne betaler turneringsavgift for hver turnering de deltar på. Hele cupavgiften går tilbake til 1/3 av deltakerne med premiesjekk fra klubbens proshop.

Turneringsbestemmelser i Grimstad golfklubb: https://grimstadgolfklubb.no/turneringer/turneringsbestemmelser.