Juniorer

Knøtte- og juniorgolf

Golf er en gøy og sosial idrett. Det er en aktivitet som passer for alle barn og unge, uansett nivå.

Sesongen 2024 tlibyr vi følgende hovedgrupper
Knøtter og Ung junior (6 - 12 år)
Junior (13 - 19 år)

Barn under 12 år kan få spillerett ved å delta på treninger i en sesong og ta en praktisk «prøve» med en trener. Dvs. de trenger ikke ta VTG-kurset.

Vår ambisjon er å tilby et godt, lærerikt og inkluderende miljø. For at alle barn skal kunne få muligheten til å prøve seg på golf, er kostnadedsnivået lavt. Utstyr er tilgjengelig på treningene og kontingenten for ung junior (0-12 år) er satt til kr. 250, og for junior (13-19 år) kr. 650.

Leder for juniorutvalget er Ingvild W Limm
E-post: ingvildw@hotmail.com

Golfjentene
I 2021 ble storsatsingsprogrammet "Golfjentene" lansert. Golfjentene er et arrangementsbasert breddeprogram for jenter opp til 19 år. Med felles tiltak på tvers av klubbene kan jenter trene og ha det gøy sammen, med golf og andre aktiviteter.  «Golfjentene» er det en del av en helhetlig satsing på barn og unge.

Turneringsspill
Økt andel barn og unge i klubbene og økt andel juniorer som konkurrerer i turneringsspill på alle nivåer, er ett av målene i golf-Norges virksomhetsplan for perioden 2020-2023.

Hovedturneringene for barn og unge er Junior Tour (bredde) og Srixon Tour (elite).

I hver region arrangeres en rekke ulike turneringer og konkurranser for juniorer hvor glede, mestring og miljø har stort fokus. Alle juniorer (uavhengig av kjønn, alder, nivå og ambisjoner) oppfordres sterkt til å delta i de regionale aktivitetene. Kvalifisering til Srixon Tour skjer via Narvesen Tour.

Elever fra Fjære barneskole