August måned

Av: Baste Stenberg Rimestad  |  Publisert: 1. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

August 2022
Og der var august måned over, og hvilken begivenhedsrig måned det har vært.

NM Damer

Vi starter med første helgen, 4.-7 august. Elisabeth Tønnesen er med i NM for damer på Gamle Fredrikstad Golfklubb (par 72). Elisabeth spiller en fin-fin serie på 78, 75, 73 og 82 runde. Ender på +20 og en knall sterk 16. plass i NM.
Gratulerer Elisabeth.

Grimstad Open 22

Lørdag 13. var det duket for Grimstad Open, selveste «the Open” her på vår bane. 69 deltagere stiller, fordelt i 4 klasser.
Det ble en varm festdag for golfsporten, og her ble det scoret meget bra utover dagen.
Vinner for klasse 1 ble Bjørn Engh, og Bjørn satte likeså godt ny banerekord på utsalg 47. Den nye rekorden lyder på -5, altså gikk Bjørn runden på 63 slag. Imponerende. Gratulerer Bjørn, denne blir tøff å slå.

1 ENGH, Bjørn 0 63
2 HALVORSEN, Kristian 2 65
3 SKÅLAND, Henry 6 66

1 EIE, Torbjørn 17 65
2 MEIJER, Erick 14 66
3 ARNEVIK, Geir 14 67

1 GRYTTING, Jon 20 44
2 KLEMMETSEN, Bjørn Terje 28 41
3 BEISLAND, John Dagfinn 24 39

1 HASLE, Anne Toril 29 45
2 SAMUELSEN, Kirsten Dyve 33 40
3 KRISTIANSEN, Hanne 29 35

Fullstendig resultatliste finner du i Golfbox eller her på vår hjemmeside under «megameny», «turneringer», «terminliste», Grimstad Open

KLUBBMESTERSKAPET 2022
Og så 20.-21. selveste Klubb Mesterskapet Grimstad Golfklubb.
Her ble det kåret klubbmestere i flere klasser.
Herrer, Damer, Herrer Senior (+50), Herrer Eldre Senior (+65), Junior gutter og Stableford.
62 spillere på startlsten.

Klubbmesterskapet Herrer
går over 2 dager, 36 hull.

Morten Henriksen var sterk på lørdagen, og tok føringen med en sterk -3 runde, 65 slag.
Like bak lurer Seth Vetvik (par) og Bjørn Engh (+2).
Så kommer søndagen, nye flaggplasseringer og nytrimmet green. Siste flight ut en den nevnte trioen Morten, Seth og Bjørn. Morten og Bjørn får en litt urolig start og spiller hver sin bogey. Bjørn på hull 1 og Morten på hull 2. Seth er trygg og spiller jevnt hele dagen. Setter en birdie på hull 3 og hull 15. Og da er kampen om første plass for lengst avgjort.
Årets Klubbmester Herrer er Seth Vetvik, junioren tukter du eldre gutta. Gratulerer Seth.
Det kan må også nevnes at Seth slår en Hole-in-one på hull 4 på lørdagen. Meget bra.
1 VETVIK, Seth Par 68 68 136
2 HENRIKSEN, Morten Røer +5 65 76 141
3 ENGH, Bjørn +6 72 70 142

Klubbmesterskapet Damer spilles 18 hull.
Her var det en formsterk Ingvild Wangensteen Limm (+17) som triumferte hele 11 slag foran 2. plassen. Solid spill, sikker hele veien. 5 damer stilte til start. Det er en færre enn året før. Vi har så mange fantastisk dyktige damer og jenter på medlemslisten vår, og vi skulle ønske at flere ser verdien av å stille til start i KM for denne gruppen i klubben. Stå på, still til start.

Klubbmesterne ble som følger:

Herrer: Seth Vetvik
Damer: Ingvild Wangensteen Limm
Herrer Senior: Morten Røer Henriksen
Herrer Eldre Senior: Odd Vidar Engenes
Gutter: Seth Vetvik
Stableford: Morten Røer Henriksen
Gratulerer til alle vinnerne.
Fullstendig resultatliste finner du i Golfbox eller her på vår hjemmeside under «megameny», «turneringer», «terminliste», Klubbmesterskap/KM Stableford.