Driving rangen åpner lørdag 2. april!

Av: Beate Hallberg Mikkelsen  |  Publisert: 1. april 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det er ingen aprilsnarr: nå åpner driving rangen som vi alle har ventet så på! I første omgang uten vann i ballautomaten frem til nattefrosten har gitt seg.

Driving rangen
Nå er det bare å sette i gang med hardtreningen før den nye golfsesongen som er rett rundt hjørnet. Det er enda kaldt om natta, derfor må vi dessverre vente litt lenger med å åpne sommergreenene.

Pris ballkurver
En kurv inneholder 20 baller.
1 kurv: kr. 20
10 kurver: kr. 180
15 kurver: kr. 280

Ballkort
Ballkort koster kr. 90. Baller til bruk på rangen kommer i tillegg.
Tidligere års ballkort kan benyttes, meld det gjerne inn i kiosken før bruk gjeldende år.
Ta godt vare på kortet! Om kortet mistes, må nytt kjøpes da det er en innkjøpskostnad for klubben.
For at ballkortet skal være gyldig, må det være merket av klubben med serienummer.
Maks antall påfyll av ballkurver per gang er 15 - dette for å hindre misbruk av kortet, samt hvis man mister eller legger fra seg kortet (noe som er fort gjort). Påfyll av ballkortet skjer i kiosk/proshop under åpningstiden.

Spesialtilbud til Grimstad golfklubbs medlemmer
For Grimstad golfklubbs medlemmer er det mulig å kjøpe fri tilgang på rangeballer gjennom sesongen.
Sesongkort koster for voksne: kr. 1450
Ungdom (20-25 år): kr. 800
Junior (10-19 år): kr. 300
Dette tilbudet er personlig og kortet skal ikke deles med andre.

Sesongkort på rangeballer for ikke-medlemmer:
Voksen: kr. 2000
Ungdom: kr. 1200
Junior: kr. 500

Etikette på driving rangen
  • Sikkerhet først: rop «FORE» så høyt du kan og med en gang du ser at ditt slag kan være farlig for andre.
  • Vær spesielt oppmerksom på spillere på hull 9 som ligger på høyre side av driving rangen.
  • Vær oppmerksom på andre som står rundt deg på driving rangen.
  • Vær oppmerksom når det plukkes baller på driving rangen.
  • Hold et lavt støynivå.
  • Hold driving rangen ryddig. Sett ballkurvene på plass.
  • Det er strengt forbudt å bruke driving range-baller på banen. Brudd på dette medfører umiddelbar bortvisning fra banen.