Hekta på golf!

Av: Beate Hallberg Mikkelsen  |  Publisert: 30. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi er veldig stolte av å meddele at klubben har inngått et samarbeid med Foreningen for helhetlig ruspolitikk, Grimstad kommune og FK Jervs gatelag.

Grimstad golfklubb har inngått et samarbeid med Foreningen for helhetlig ruspolitikk (FFHR), Grimstad kommune (psykisk helse for voksne) og FK Jervs gatelag om det tilrettelagte golfprosjektet, Hekta på golf. Målgruppen er personer som har psykiske helseutfordringer og rusrelaterte utfordringer (ikke aktiv rus). Vi er nå en av rundt 10 klubber i Norge som er med på dette viktige tiltaket som FFHR startet våren 2021.

Rundt 15 deltagere samles fast en dag i uken. Da går det i trening på driving rangen og noen ganger banespill. Dagens innsats avsluttes med kaffe- og vaffelkos. Det har vært en stor suksess og interesse - noe som både gleder og varmer å se. Vi er så heldige å få god hjelp av klubbmedlemmene Lillian S. Mikkelsen og Marius Samuelsen - som er med på organisering, tilrettelegging og trening i godt samarbeid med Tommy Runar fra Gatelaget. Flere medlemmer har donert utstyr til bruk på treningene.

Hekta på golf er også en del av Golf Grønn Glede - et tilrettelagt golftilbud hvor målet er å gi deltagerne mulighet til å være aktive etter egne forutsetninger og ønsker, samtidig som det sosiale aspektet ivaretas. Golf Grønn Glede er et initiativ fra Golfforbundet og norske golfklubber.

Følg gjerne Hekta på golf på Facebook!

*Bilder tatt med tillatelse.